I. زمينه ها و تعاريف: حرفه اي / خانگي / آماتور / زنانه«حرفه اي سازي طراحي داخلي 1870–1970» فراتر از تجزيه و تحليل طراحان ، اعم از حرفه اي يا آماتور ، و كار آنها است. اين امر براي بررسي فرآيندهاي حرفه اي سازي به منظور درك بهتر طراحي ، اشيا its ، فرايندها و تاريخچه هاي آن ، متوقف مي شود.
تعدادي از عوامل تجزيه و تحليل داخلي را به ويژه دشوار مي كنند. به ندرت توسط يك نفر براي يك نفر طراحي مي شوند. آنها از طيف گسترده اي از اشيا تشكيل شده اند. هر دو فضاي داخلي و اشيا contain موجود در آنها مورد استفاده مداوم و اصلاح قرار مي گيرند (به استثناي چند مورد). به خصوص براي دوره قبل از اختراع عكاسي ، بازيابي پرونده هاي داخلي براي فضاي داخلي دشوار است (و گرفتن فضاي داخلي از طريق عكس دشوار است). فضاي داخلي موبايل نيست ، بنابراين مشكلات خاصي در نمايش دارند. مهمتر از همه ، بسياري از فضاي داخلي خصوصي است و دانشمند را با چالش هاي ديگري مواجه مي كند. عليرغم اين دشواري ها ، ثابت شده است كه تاريخچه طراحي داخلي دغدغه اي پايدار براي اصلاح طلبان طراحي ، تزئينات داخلي ، متخصصان ، متصديان ، مورخان طراحي و دانشمندان در طيف وسيعي از رشته هاي مرتبط است.
"حرفه اي سازي" در اينجا به فرآيند توسعه يك فعاليت به يك حرفه عمومي شناخته شده ، از طريق ايجاد سازمان هاي حرفه اي ، بيان و نظارت بر استانداردها و كدهاي رفتاري ، نهاد مسيرهاي آموزشي روشن و ابزار ارزيابي ، شبكه سازي و نگهداري از دروازه. احساسات كلي تري از حرفه اي بودن به عنوان نقطه مقابل آماتور ، و به عنوان يك فعاليت پولي وجود دارد ، هيچ يك از آنها براي نشان دادن يك رشته حرفه اي كافي نيست. براي حرفه اي شدن ، طراحي داخلي نياز به تغيير اهميت از سليقه به مهارت داشته است و طراحان داخلي لزوماً تخصص و اقتدار خود را اعلام كرده اند ، كه اغلب به عنوان مشاور و مشاور كار مي كنند.
Polemics در زمينه طراحي معاصر توسط طراحان و اصلاح گران طراحي ، از گوتفريد سمپر و كريستوفر دردر ، به بعد ، اطلاعات ارزشمند زيادي را در مورد تاريخچه داخلي ارائه مي دهد ، همانطور كه كتابهاي مشاوره اي كه از اواسط قرن نوزدهم توسط تزئين كنندگان داخلي پرداخت مي شود. 1 در انگليس ، انتشار 1876 از پيشنهادات اگنس و رودا گرت براي دكوراسيون خانه در نقاشي ، چوب و مبلمان آرزوي پسر عموها را دارد كه به عنوان يك تزئين كننده حرفه اي ديده شوند ، درست همانطور كه تأليف كتاب آنها را ملزم به پذيرفتن پوشش تخصص و اقتدار لازم براي مشاور نويسنده .2 در آمريكا ، مقاله دو بخشي كانديس ويلر "تزئينات داخلي به عنوان يك حرفه براي زنان" در چشم انداز در سال 1895 ظاهر شد ، و اصول تزئينات منزل با مثالهاي عملي در سال 1903 منتشر شد. 3 كتاب خانه اي با حسن سليقه (1913) ساخته السي دو ولف و تزئينات دوروتي دراپر سرگرم كننده است! چگونه مي توان يك دكوراتور خود در سال 1939 بود .4 پس از جنگ جهاني دوم ، در تاريخچه هاي سبك شناسي داخلي و طبقه متوسط بالا و متوسط ، طراحي داخلي در تاريخ معماري يا از ديدگاه متخصصانه مورد استفاده قرار گرفته است.
پائولا باكستر در بررسي توسعه ادبيات طراحي داخلي اين مجله ، از سال 1961 تا 1991 هم پيشرفت و هم پيشرفت بيشتر را متذكر شد ، زيرا هزينه هاي خانه افزايش يافته و دوره هاي رسمي طراحي داخلي در سطوح مختلف تنظيم شده است ، كه به كتاب هاي درسي و منابع مرجع نياز دارد. .5 باكستر توسعه تاريخ طراحي را در توليد گزارش هاي متناسب با تاريخ طراحان و شركت ها ، متمايز از خروجي متخصصان هنرهاي تزئيني ، تصديق كرد. با رونق املاك بدبخت ، بازار تاريخچه سبك ها ، مشاوره تزئينات و اطلاعات مربوط به حفظ و مرمت را افزايش داده است. 7 برخي از اين منابع به جاي تجزيه و تحليل آن ، تاريخ طراحي داخلي را به عنوان يك منبع تحقيقاتي براي ايجاد فضاي داخلي تاريخي در نظر مي گيرند. نماينده مسائل قدرت و حمايت ، مدرنيته ، شكل گيري هويت و روابط عمومي مدارك حرفه اي باكستر تأثير كتابشناختي طراحان داخلي افراد مشهور را تشخيص داد: "افرادي كه تا سال 1980 يك جعبه ذخيره اجتماعي ايجاد كردند كه معمولاً مختص طراحان لباس بود" .8 ريشه هاي ارتباط بين طراحي داخلي و مد در سهم پني اسپارك در اين ويژه كشف شده است. موضوع. همه طراحان داخلي از چنين وضعيتي برخوردار نبودند و زناني كه در مشاغل طراحي مشغول به كار بودند با دشواري هايي روبرو شدند كه در كتاب منابع توسط جودي Attfield و Tag Gronberg در سال 1986 آمده است. 9 موضوع حرفه اي شدن طراحي داخلي در رابطه با نقش زنان در جامعه و يك امر نوظهور فمينيسم بر اساس كارهاي قبلي طراحي شده در زمينه ترويج سهم زنان ، چه به صورت متون نظري يا نظرسنجي قابل اجرا 10 و چه در مطالعات خاص حرفه اي سازي ، ساخته شده است. از دكوراتورها ، و پات كركام ، پني اسپارك و جوديت بي گورا "" يك مكان زن ... "؟ طراحان داخلي زنان. 12 مونوگرافي كه از طراحان زن منحصر به فرد است ، از جمله مطالعاتي براي مثال Dorothy Draper ، Elsie de Wolfe و Nancy Lancaster. 13
توجه به تاريخ داخلي از سال 1990 بخشي از زمينه اي را تشكيل مي دهد كه در آن جنسيت ، مصرف و خانگي به عنوان موضوعات اصلي عمل مي كند كه محققان از طيف وسيعي از زمينه ها را شامل مي شود ، از جمله مطالعات زنان و جنسيت ، تاريخ اجتماعي و فرهنگي ، جامعه شناسي فرهنگ ، مطالعات منطقه اي از جمله مطالعات آمريكايي و ساير مطالعات ، و همچنين تاريخ هنر و طراحي ، مطالعات فرهنگ مواد ، مردم نگاري و مردم شناسي .14 اين مقاله مقدماتي برخي از مفيدترين كارهاي اخير را ذكر مي كند. هر يك از مقالات اين شماره ويژه با استفاده از مطالعات موجود در زمينه طراحي حرفه اي و نگه داشتن براي بررسي دقيق فرايندهاي دقيق حرفه اي شدن از سال 1870 تا 1970 ، كمك قابل توجهي به ادبيات طراحي داخلي مي كند. در اين دوره ، زنان پزشك نقش مهمي در توسعه طراحي داخلي فراتر از ريشه آماتوري آن داشته است. مقالاتي كه در اين شماره ويژه با هم در نظر گرفته شده اند ، يك روند قابل ملاحظه اي مداوم از حرفه اي سازي در سه قاره طي يك قرن است ، با 1870 يك نقطه شروع فشرده با توجه به نفوذ گسترده اصلاحات طراحي در اواسط قرن نوزدهم. همانطور كه مطالعات موردي ارائه شده در اين شماره ويژه نشان مي دهد ، عوامل مختلفي در حرفه اي شدن نقش دارند: بلوغ صنايع توليدي و فرايندهاي صنعتي سازي از جمله تقسيم كار و ظهور ايالات متحده آمريكا به عنوان يك كشور پيشرو در توليد ، ميراث و گسترش تأثيرات اصلاح طلبان طراحي قرن نوزدهم در ترويج طراحي ، استقرار و تأثير بين المللي ابتكارات آموزش طراحي مانند سيستم South Kensington و بعداً Bauhaus. تداوم برخي از فلسفه هاي جنبش هنرها و صنايع دستي در چارچوب عمل و تئوري طراحي مدرنيستي ؛ وابستگي بيشتر بين اعضاي جوامع سازمان يافته در امتداد خطوط فزاينده تخصصي ، توسعه روانكاوي و تأثير آن در بازاريابي و تبليغات ، به نام تنها بارزترين جنبه هاي مدرنيته ، مدرنيزاسيون و مدرنيسم مربوط به حرفه اي شدن در طراحي است.
مقالات اين شماره ويژه - به استثناي يك مقاله - به عنوان مقاله در يك كنفرانس تحت عنوان "حرفه اي سازي دكوراسيون ، طراحي و فضاي داخلي مدرن ، از سال 1870 تا كنون" ، كه توسط مركز تحقيقات مدرن داخلي در دانشگاه كينگستون در سال 2006 برگزار شد ، ارائه شد. اين كنفرانس اهميت از بين رفتن مرزها را براي درك حرفه اي شدن طراحي داخلي اعم از زمينه هاي طراحي طراحي يا كشورها و مناطق نشان داد.
داخلي / تجاري / آماتور / حرفه اي: يك تعريف جامع از فضاي داخليدرك فضاي داخلي عمدتا با خانه ها در ارتباط است ، شايد به اين دليل كه اين فضاهايي هستند كه ما از نزديك تر در آنها زندگي مي كنيم و در آنها ساكن هستيم. بيشتر طراحي داخلي براي محيط هاي داخلي توسط آماتورها انجام مي شود ، زيرا مصرف كنندگان خانه هاي خود را تزئين مي كنند ، البته با استفاده از توصيه هاي كالايي و استفاده از طيف وسيعي از اجزاي طراحي شده. ويژگي هاي داخلي داخلي به عنوان نمادي از افرادي كه در آنها زندگي مي كنند گرفته مي شود. خانه خروج از جهان عمومي را تسهيل مي كند. اين يك مكان خلوت براي درونگرايي ، آگاهي بخشي و بهبودي است. جامعه شناس اروينگ گافمن ، به طور تأثيرگذار ، به نقش خانه در سازگاري آمادگي هاي "پشت صحنه" لازم براي اجراي عمومي بعدي اشاره كرد. 19 به اين ترتيب ، خانه را مي توان به عنوان مصداق دروني ، بر اساس تغيير مفاهيم حريم خصوصي ، صميميت ، در نظر گرفت. ، هويت و به ويژه جنسيت
در طول بيست و پنج سال گذشته ، فضاي داخلي درگير مشغله مداوم مسائل داخلي شناخته شده است ، كه در علوم انساني به مطالعات ادبي ، تاريخ اجتماعي و فرهنگي ، جغرافياي فرهنگي ، مطالعات آمريكايي و ساير مطالعات منطقه ، هنر و طراحي گسترش يافته است. تاريخ و تاريخ معماري .21 در بريتانيا ، اين نگراني دانشگاهي كار مركز تحقيقات هنري و علوم انساني براي مطالعه داخلي داخلي را آگاه كرد ، كه داخلي را در مركز تاريخ طراحي و زمينه هاي مرتبط قرار داد. 22 در صفحات از اين مجله ، مقالاتي با ارزش و ارزشمند به داخل كشور پرداخته است.
در حالي كه فضاي داخلي خانگي به عنوان يك منبع بسيار غني براي تجزيه و تحليل اجتماعي و فرهنگي بوده است ، اما نمي توان فضاي داخلي را فقط با داخلي يكي دانست. طراحي داخلي فعاليت حرفه اي ساخت خانه ها ، محل هاي كار ، م institutionsسسات ، خرده فروشي و محيط هاي اوقات فراغت است كه درون محيط ساخته شده را تشكيل مي دهد و انواع مختلف داخلي غير خانگي تجربيات ما را در فضاهاي عمومي و تجاري شرطي مي كند. برخي از مباحث مورد بحث بيشتر در زمينه هاي داخلي وجود دارد ، مانند فضاي داخلي هواپيما توسط Gaby Schreiber (1957–63) ، Dorothy Draper (1958) و Kely Hoppen (2000) ، محيط هاي خرده فروشي طراحي شده براي جوزف توسط Eva Jiricna (1988) و براي اره منبت كاري اره مويي توسط جان پاوسون (1996) و نايجل كوتز (1996-1996) و فضاي داخلي هتل كه توسط فيليپ استارك براي ايان شرگر (1988) طراحي شده است اما چند مورد. 25 به درجات مختلف ، فضاي داخلي غير خانگي مانند اتاق هاي هتل و عناصر داخلي مانند تكيه گاه صندلي هاي هواپيمايي و اتاق هاي رختكن فروشگاه به دليل ماهيت عجيب و غريب مبهم آنها به عنوان حوزه عمومي و مكان هاي داخلي جالب است. مفهوم تمايز بين حوزه هاي عمومي و خصوصي در تاريخ زنان و تاريخ كار مهم بوده است ، همانطور كه در زير بحث مي شود.
اين شماره ويژه فضاي داخلي را چيزي مي داند كه ممكن است توسط معماران و طراحان داخلي يا آماتورهايي كه اغلب ساكنان فضاهايي هستند كه جمع مي شوند ، طراحي شود. استفاده از يك تعريف جامع از مطالعات داخلي كه باعث گسترش دامنه و تنوع چنين فضاهايي مي شود و در عين حال تشخيص مي دهد كه عملكردهاي خاصي مانند سرپناه و طراحي براي نياز (هر آنچه كه ممكن است باشد و با موفقيت برآورده شود) از ويژگي هاي مشترك همه فضاهاي داخلي است . نويسندگان و ويراستاران مقالاتي كه در اينجا ارائه شده اند درك درستي از فضاي داخلي به عنوان موضوعي ارائه مي دهند كه فضاي متنوعي از خانه ، محل كار ، دفتر ، خرده فروشي ، سرگرمي و وسايل حمل و نقل را در بر مي گيرد. اين تعريف گسترده براي كشف كامل فعاليتهاي حرفه اي پزشكان مورد بررسي ، از گلدوزي در اتريش-مجارستان و معماران در استراليا ، كه هر دو در اواخر قرن نوزدهم فعاليت مي كنند ، گرفته تا مجريان و تزيين كنندگان بزرگ در fin-de-siècle فرانسه و ايالات متحده آمريكا ، به ترتيب در اوايل و اواسط قرن بيستم در ايالات متحده آمريكا به طراحي و كارهاي سازماني يك تزئين كننده داخلي پيشرو و مشاوره تجاري يك بافنده پيشرو پرداخته است.
منبع: https://redpanel.co/
https://academic.oup.com/jdh/article/21/1/1/361205